ˆ

Wydział Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-11-09 14:26:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału:  KRZYSZTOF DZIURDZIEWICZ
 
tel.68 455-81-43
Do zakresu działania Wydziału Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej należy:
1.realizacja procedury związanej z planowaniem przestrzennym, w tym:
a/ opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta, studiów, analiz i projektów zagospodarowania terenów,
b/ wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania oraz zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
 
2.prowadzenie spraw dotyczących sprzedaży /oddania w użytkowanie wieczyste/ nieruchomości stanowiących mienie gminy, w tym:
a/ zlecanie przygotowania dokumentacji geodezyjnej, operatów szacunkowych, nieruchomości, założenia ksiąg wieczystych,
b/sprzedaż lokali na rzecz najemców,
c/ sprzedaż(oddanie w użytkowanie wieczyste) gruntu w trybie bezprzetargowym na poprawę warunków zagospodarowania posiadanych działek lub zamiany,
d/ sprzedaż ( oddanie w użytkowanie wieczyste) nieruchomości w trybie przetargu,
e/ sprzedaży oraz przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów,
 
3. nabywanie nieruchomości na majątek gminy w drodze komunalizacji, umowy sprzedaży, umowy zamiany, umowy darowizny i w innych możliwych formach,
 
4. prowadzenie i aktualizacja rzeczowej ewidencji składników mienia komunalnego obejmujących grunty i budynki,
 
5. prowadzenie ewidencji gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie i trwały zarząd oraz naliczanie opłat z tego tytułu,
 
6.oddawanie w najem, dzierżawę i użyczenie nieruchomości gminy, w tym: przygotowywanie umów, prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
 
7.prowadzenie spraw dotyczących nadawania nazw ulicom oraz numerów porządkowych nieruchomościom w ramach prowadzonej ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUA),
 
8. fakturowanie należności z tytułu użytkowania wieczystego, najmu i dzierżawy,
 
9. wydawanie zaświadczeń o spłacie obciążeń hipotecznych,
 
10. aktualizacja opłat rocznych z tytułu oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
 
11.prowadzenie spraw z zakresu podziału, rozgraniczenia i scalania nieruchomości,
 
12. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
 
13. prowadzenie księgi rachunkowej na podstawie danych elektronicznych (plik z systemu komputerowego)ewidencji przypisów i odpisów należności cywilno-prawnych,
 
14. prowadzenie księgi rachunkowej (ewidencji szczegółowej) w formie papierowej przypisów i odpisów wszelkich pozostałych opłat, nieopodatkowanych należności budżetowych i należności cywilno-prawnych w zakresie działania Wydziału (m.in. sprzedaż, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności, dokumentacja techniczna) oraz przekazywanie dokumentów do Wydziału Finansowego celem zaewidencjonowania w systemie komputerowym,
 
15. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz sporządzanie kwartalnych sprawozdań o wydanych decyzjach ustalających lokalizację inwestycji celu publicznego,
 
16.przygotowywanie projektów uchwał w sprawach gospodarowania mieniem gminy,
 
17.przygotowywanie wniosków dotyczących pozyskiwania środków pozabudżetowych, w tym zakresie współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy, organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gminy,
 
18. koordynacja realizacji projektów unijnych,
 
19.wspólpraca ze Stowarzyszeniem Gmin Euroregion Sprewa-Nysa-Bóbr, Urzędem Marszałkowskim, Urzędem Wojewódzkim i innymi instytucjami w celu pozyskiwania środków unijnych oraz środków z innych źródeł pozabudżetowych,
 
20.przygotowywanie prezentacji Gubina na wystawach i targach,
 
21. koordynowanie współpracy z przygranicznym miastem Guben oraz innymi miastami partnerskimi,
 
22. koordynowanie prac związanych z opracowywaniem dokumentów dotyczących rozwoju gminy,
 
23. współdziałanie z Gubińskim Domem Kultury w zakresie organizacji imprez miejskich, w tym święta Miejskiego "Wiosna nad Nysą'.
« powrót do poprzedniej strony