ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia Drukuj informacjęSprawa: Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia

Szczegóły informacji

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia

Wydział: Wydział Komunalny i Inwestycji

Ogłoszono dnia: 2014-01-20 10:46:46

Termin załatwienia

Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie od 2 do 4 miesięcy od daty wpływu kompletnego wniosku.

Osoba kontaktowa

Magdalena Taberska

Miejsce załatwienia

ul.Piastowska 24

Telefon kontaktowy

68 4558122

Adres e-mail

m.taberska@gubin.pl

Sposób załatwienia

  • weryfikacja kompletności złożonych dokumentów,
  • ustalenie stron postępowania,
  • wystąpienie do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim, do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. oraz Regionalnego Dyrektora Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oddział Zgorzelec Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. art. 64 ust. 1 pkt 1) , 2) i 4)  ustawy z dnia 3 października 2008r.o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017r. poz.1405 z późn. zm.),
  • po uzyskaniu stosownych opinii, wydanie postanowienia nakładającego lub nie, obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia z jednoczesnym określeniem zakresu raportu,
  • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko wystąpienie, zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 ), 2) i 4)  w/w ustawy do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim o opinię,  do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia oraz Regionalnego Dyrektora Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia,
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających udziału społeczeństwa, organ właściwy bez zbędnej zwłoki podaje do publicznej wiadomości informację o prowadzonym postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwości zapoznania się z całą dokumentacją sprawy oraz o możliwości składania wniosków i uwag wskazując jednocześnie 30-dniowy termin ich składania.
Zgodnie z art. 85 ust. 3 w/w organ podaje do publicznej wiadomości informację o wydanej decyzji i o możliwości zapoznania się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy, w tym uzgodnieniami i opiniami organów, o których mowa w art. 77 ust.1 wyżej cytowanej ustawy.

Miejsce odbioru

ul.Piastowska 24

Wymagane Dokumenty

Na podstawie art. 74. ust 1. ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017r. poz.1405 z późn. zm.), do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:
Do wniosku załącza się obowiązkowo poniższe załączniki:
  1. w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko – w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego + CD. Raport winien być zgodny z art. 66 ustawy ooś. , do raportu należy dołączyć:
  • oświadczenie autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy ooś.,
  • wyniki inwentaryzacji przyrodniczej, przez którą rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, jeżeli została przeprowadzona, wraz z opisem zastosowanej metodyki;
  1. w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane, o których mowa w art. 62a ustawy ooś. ( w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego + CD), podpisana przez autora, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia;
  2. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
  3. mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
  4. w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4–5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
  5. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
  6. w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
  7. analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2018r. poz. 755 z późn. zm.);
  8. w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora - oryginał pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł;
  9. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości: 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Czas realizacji

od 2 do 4 miesięcy

Opłaty

We wszystkich przypadkach opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej:
  1. 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  2. 17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (odbioru) za pośrednictwem Burmistrza miasta Gubina.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017r. poz. 1405 z późn. zm. – zwana ustawą ooś);
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2016r. poz. 71).
  3. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego, (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Taberska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2014-01-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Taberska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-01-20 10:45:56
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Magdalena Taberska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-01-20 10:46:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Magdalena Taberska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-02-20 14:48:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4286 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony