Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia Drukuj informacjęSprawa: Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięciaSzczegóły informacji
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
Wydział: Wydział Komunalny i Inwestycji
Ogłoszono dnia: 2014-01-20 10:46:46
Termin załatwienia
Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie od 2 do 4 miesięcy od daty wpływu kompletnego wniosku.
Osoba kontaktowa
Magdalena Taberska
Miejsce załatwienia
ul.Piastowska 24
Telefon kontaktowy
68 4558122
Adres e-mail
m.taberska@gubin.pl
Sposób załatwienia
- weryfikacja kompletności złożonych dokumentów,
- ustalenie stron postępowania,
- wystąpienie do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim, do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. oraz Regionalnego Dyrektora Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oddział Zgorzelec Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. art. 64 ust. 1 pkt 1) , 2) i 4) ustawy z dnia 3 października 2008r.o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017r. poz.1405 z późn. zm.),
- po uzyskaniu stosownych opinii, wydanie postanowienia nakładającego lub nie, obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia z jednoczesnym określeniem zakresu raportu,
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko wystąpienie, zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 ), 2) i 4) w/w ustawy do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie Odrzańskim o opinię, do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia oraz Regionalnego Dyrektora Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia,
- w przypadku przedsięwzięć wymagających udziału społeczeństwa, organ właściwy bez zbędnej zwłoki podaje do publicznej wiadomości informację o prowadzonym postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwości zapoznania się z całą dokumentacją sprawy oraz o możliwości składania wniosków i uwag wskazując jednocześnie 30-dniowy termin ich składania.
Miejsce odbioru
ul.Piastowska 24
Wymagane Dokumenty
Na podstawie art. 74. ust 1. ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017r. poz.1405 z późn. zm.), do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:
Do wniosku załącza się obowiązkowo poniższe załączniki:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko – w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego + CD. Raport winien być zgodny z art. 66 ustawy ooś. , do raportu należy dołączyć:
- oświadczenie autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy ooś.,
- wyniki inwentaryzacji przyrodniczej, przez którą rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, jeżeli została przeprowadzona, wraz z opisem zastosowanej metodyki;
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane, o których mowa w art. 62a ustawy ooś. ( w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego + CD), podpisana przez autora, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia;
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
- mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
- w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4–5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
- w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
- analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2018r. poz. 755 z późn. zm.);
- w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora - oryginał pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości: 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Czas realizacji
od 2 do 4 miesięcy
Opłaty
We wszystkich przypadkach opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej:
- 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- 17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (odbioru) za pośrednictwem Burmistrza miasta Gubina.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017r. poz. 1405 z późn. zm. – zwana ustawą ooś);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2016r. poz. 71).
- Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego, (Dz. U. z 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia Drukuj informacjęSprawa: Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Magdalena Taberska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-01-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Taberska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-01-20 10:45:56 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Magdalena Taberska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-01-20 10:46:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Magdalena Taberska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-02-20 14:48:04 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4291 raz(y) |