ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z obytu stałego w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z obytu stałego w drodze decyzji administracyjnej

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z obytu stałego w drodze decyzji administracyjnej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 0000-00-00 00:00:00

Termin załatwienia

Zgodnie z procedurami Kodeksu postępowania administracyjnego

Osoba kontaktowa

Bogusława Bieniasz, pok. nr 204

Miejsce załatwienia

ul.Piastowska 24

Telefon kontaktowy

68 455-81-38

Miejsce odbioru

ul.Piastowska 24

Wymagane Dokumenty

Wymagane dokumenty:

 
- umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Miasta Gubina
- kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydział lokalu)

Sposób załatwienia sprawy:

W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydana w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ).
 
Od wydanej decyzji przysługuje pisemne odwołanie do Wojewody lubuskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
 
Uwagi:
 
W toki prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego, będącego podstawą do wydania decyzji w danej sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Krośnie Odrzańskim przedstawiciela dla osoby nieznanej z miejsca pobytu.
Z podaniem o wymeldowanie może wystąpić tylko osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu.
 

Czas realizacji

W zalezności od stopnia skomplikowania postępowania - do 1 miesiąca do 3 miesięcy.

Opłaty

podanie - 10 zł / od każdej wymeldowywanej osoby

Podstawa prawna

Ustawa o ewidencji ludności  (Dz.U. z 2015r., poz.388)
« powrót do poprzedniej strony