ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgromadzenia publiczneDrukuj informacjęSprawa: Zgromadzenia publiczne

Szczegóły informacji

Zgromadzenia publiczne

Wydział: Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-11-25 13:27:44

Termin załatwienia

Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowana data zgromadzenia. Zawiadomienie może zostać złożone w formie pisemnej, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DZ.U. z 2013r. poz.1422).

Osoba kontaktowa

Robert Wawrzyniak

Miejsce załatwienia

ul.Piastowska 24

Telefon kontaktowy

68 455-81-05

Adres e-mail

oczk@gubin.pl

Sposób załatwienia

Zgromadzeniem jest zgrupowanie osób na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób w określonym miejscu w celu odbycia wspólnych obrad lub w celu wyrażenia wspólnego stanowiska w sprawach publicznych
Zgromadzeniem spontanicznym jest zgromadzenie, które odbywa się w związku z zaistniałym nagłym i niemożliwym do wcześniejszego przewidzenia wydarzeniem związanym ze sferą publiczną, którego odbycie w innym terminie byłoby niecelowe lub mało istotne z punktu widzenia debaty publicznej.
 
Przepisy ustawy nie dotyczą zgromadzeń:
- organizowanych przez organy władzy publicznej;
- odbywanych w ramach działalności kościołów i innych związków wyznaniowych.

Miejsce odbioru

ul.Piastowska 24

Wymagane Dokumenty

Zawiadomienie o planowanej organizacji zgromadzenia  powinno zawierać:
  1. imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego nr PESEL albo rodzaj i nr dokumentu tożsamości w przypadku osoby nie posiadającej nr PESEL,  adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja – jej nazwę i adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej nr PESEL  albo rodzaj i nr dokumentu tożsamości w przypadku osoby nie posiadającej nr PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;
  2. imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia, jego nr PESEL albo rodzaj i nr dokumentu tożsamości w przypadku osoby nie posiadającej nr PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i nr telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  3. cel zgromadzenia, w tym wskazanie  spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;
  4. datę, godzinę i miejsce zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualna trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
  5. informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu, o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.
                                                                               
Do zawiadomienia dołącza się:
 
  1. pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia;
  2. zdjęcie organizatora zgromadzenia albo przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.
 
W przypadku wniesienia zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć elektroniczna kopię tego dokumentu.

Czas realizacji

Rozpoznanie sprawy następuje bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu zawiadomienia o zgromadzeniu.

Opłaty

Czynności związane z zawiadomieniem o zgromadzeniu nie podlegają opłacie.
 

Tryb odwoławczy

Organ gminy wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed planowana data zgromadzenia, jeżeli:
  1. jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzania się, jego odbycie narusza art. 4  ustawy Prawo o zgromadzeniach lub zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia lub jego odbycie naruszają przepisy karne;
  2. jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć w przypadkach, o których mowa w art. 12 lub art. 13 ustawy Prawo o zgromadzeniach.
Decyzje o zakazie zgromadzenia uważa się za doręczoną z chwilą udostępnienia jej w Biuletynie Informacji Publicznej.
 
Odwołanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi sie bezpośrdnio do Sądu Okręgowego w Zielonej Górze w termini 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji o zakazie zgromadzenia.
 

Uwagi

UWGA!  Postępowanie uproszczone:
Jeśli organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji, może zastosować postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń.
Zgodnie z tą procedurą  organizator zawiadamia Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia. Zawiadomienie zgłaszane przez organizatora zgromadzenia powinno zawierać:
  1. imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego nr PESEL albo rodzaj i nr dokumentu tożsamości w przypadku osoby nie posiadającej nr PESEL,  adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  2. datę, godzinę i miejsce zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualna trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
  3. ewentualne zagrożenia, które w jego ocenie mogą pojawić się w trakcie zgromadzenia.
 
 
Zawiadomienie w trybie uproszczonym przekazuje się telefonicznie pod nr telefonu: 95 728 87 77; 609 796 508
lub na adres poczty elektronicznej: centrum.kryzysowe@lubuskie.uw.gov.pl

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 lipca 2015r. Prawo o zgromadzeniach ( DZ.U. z 2018r. poz.408)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-11-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-11-25 12:02:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-11-25 13:27:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-02-21 14:21:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2621 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony