ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Składanie petycjiDrukuj informacjęSprawa: Składanie petycji

Szczegóły informacji

Składanie petycji

Wydział: Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-12-03 11:06:40

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję, uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w tym terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy , licząc od upływu terminu, w którym petycja powinna być rozpatrzona.

Osoba kontaktowa

Maria Kużdżeń

Miejsce załatwienia

ul.Piastowska 24

Telefon kontaktowy

68 455 -81-37

Adres e-mail

sekretarz@gubin.pl

Sposób załatwienia

 
Na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego niezwłocznie po wpłynieciu zamieszcza sie skan petycji, datę jej złożenia oraz w przypadku wyrażenia zgody na ujawnienie danych osobowych podmiotu wnoszacego petycje - te dane.
 
Upubliczniona informacja o wpłynięciu petycji jest niezwłocznie aktualizowana o dane dotyczące przebiegu postępowania, w szczególności dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu oraz sposobu załatwienia petycji.
 
Postępowanie w sprawie petycji kończy się zawiadomieniem podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.

Miejsce odbioru

ul.Piastowska 24

Wymagane Dokumenty

Petycja powinna zawierać:
 
1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
 
2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
 
3) oznaczenie adresata petycji;
 
4) wskazanie przedmiotu petycji.
 
Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, o którym mowa powyżej wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego - w przypadku gdy petycja jest składana w interesie podmiotu trzeciego.
 
 

Czas realizacji

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję, uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w tym terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o kolejne 3 miesięce.

Opłaty

brak

Uwagi

Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów - w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
 
Zgodnie z uregulowaniami ustawy o petycjach, przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. O uznaniu pisma za petycję decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
 
Petycję składa się w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Podstawa prawna

ustawa z dnia 6 września 2014r. o petycjach (Dz.U. z 2014r. poz.1195)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-12-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-12-03 10:57:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-12-03 11:06:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Regina Midzio-Kaczmarek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-12-03 11:06:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2529 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony