ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: LVIIDrukuj informację Ogłoszenie numer: LVII

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: starszy referent

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Urząd Miejski w Gubinie

Wymiar etatu: pełny etat

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Finansowy

Data udostępnienia: 2023-12-13

Ogłoszono dnia: 2023-12-13

Termin składania dokumentów: 2023-12-28 00:00:00

Nr ogłoszenia: LVII

Zlecający: Burmistrz Miasta Gubina

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie (w procedurze naboru mogą brać udział obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie średnie lub wyższe o preferowanym kierunku ekonomia, zarządzanie, administracja
(preferowane wykształcenie wyższe). Dla kandydatów z wykształceniem średnim wymagany 2 letni staż pracy, w przypadku posiadania przez kandydata wykształcenia wyższego staż pracy nie jest wymagany,
4) nieposzlakowana opinia,
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia, publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
6) umiejętność obsługi komputera (program Word, Excel, poczta elektroniczna, umiejętność korzystania
z zasobów internetowych),
7) podstawowa znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym w szczególności Rozdział 6 (Dz.U z 2023 poz. 40),
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości w szczególności Rozdział 2, Rozdział 5 (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.)
- rozporządzenia ministra rozwoju i finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. 2020, poz. 342)
- rozporządzenia ministra finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 2022, poz. 513)
- ustawy o finansach publicznych w szczególności Dział V – Rozdział 1 (Dz. U. 2022, poz. 1634)
- ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w szczególności dział IV, X, XI
(Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze. zm.)
- ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego. (Dz. U. z 2018 r. poz. 280),
8) dyspozycyjność.
b. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność poprawnego redagowania pism urzędowych,
2) umiejętność opracowywania analiz, raportów i sprawozdań.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy:
a) sporządzanie na podstawie ewidencji VAT „cząstkowej” deklaracji dla podatku od towarów i usług (JPK_V7M) oraz „cząstkowej” informacji podsumowującej VAT_UE dotyczącej Urzędu Miejskiego,
b) ustalanie zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej dla Urzędu Miejskiego (ustalenie prewspółczynnika VAT),
c) ustalenie  dla Urzędu Miejskiego proporcji VAT wynikającej z ustawy VAT,
d) sporządzanie skonsolidowanej deklaracji dla podatku od towarów i usług (JPK_V7M) oraz informacji podsumowującej VAT_UE,
e) prowadzenie ewidencji podatku VAT naliczonego,
f) stosowanie przepisów prawa oraz procedur wewnętrznych dotyczących mechanizmu podzielnej płatności,
g) stosowanie przepisów prawa oraz procedur wewnętrznych w zakresie weryfikacji rachunków bankowych z „białą listą podatników”,
h) prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej i syntetycznej dotyczącej jednostki Urząd Miejski w Gubinie,
i) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych na zasadach wynikających z przepisów wewnętrznych i ustawy o rachunkowości,
j) sporządzanie zgodnie z ewidencją księgową sprawozdań finansowych, budżetowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych dla Urzędu Miejskiego w Gubinie oraz zbiorczych dla wszystkich jednostek budżetowych gminy,
k) dokonywanie terminowych i prawidłowych płatności zobowiązań gminy.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

1) praca w budynku dwukondygnacyjnym przy ul. Piastowskiej 24 w Gubinie, stanowisko zlokalizowane na I piętrze budynku; budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (brak windy, podjazdów),
2) obsługa monitora ekranowego i urządzeń biurowych powyżej 4 h dziennie,
3) wymiar etatu: pełny etat,
4) planowany termin zatrudnienia: 1 lutego 2024 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Gubinie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób z niepełnosprawnością w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest wyższy niż 6%.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

6%

V. Wymagane dokumenty:

1) życiorys zawodowy (CV),
2) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
3) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy dla kandydatów z wykształceniem średnim,
4) list motywacyjny zawierający uzasadnienie przystąpienia do konkursu,
5) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne,
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
8) oświadczenie o następującej treści: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych".

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2023-12-28 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty należy złożyć  w zamkniętej kopercie z napisem "Nabór na wolne stanowisko starszego referenta w Wydziale Finansowym",
 
Kandydat, który w wyniku postępowania konkursowego zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, przed podpisaniem umowy o pracę zobowiązany będzie złożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne,
 
Kandydaci, których aplikacje spełnią wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o miejscu i terminie rekrutacji.
c. Miejsce:
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci powinni składać:
-bezpośrednio w Centrum Informacyjnym lub sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gubinie ul. Piastowska 24,
-drogą pocztową,

do dnia 28 grudnia 2023 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Oferty, które wpłyną po upływie ww. terminu nie będą rozpatrywane

VII. Informacje dodatkowe:

Kandydat, który w wyniku postępowania konkursowego zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, przed podpisaniem umowy o pracę zobowiązany będzie złożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne,
 
Nabór odbędzie się zgodnie z ustawą  z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
(Dz.U. z.2022 poz. 530).
Kandydaci, których aplikacje spełnią wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o miejscu i terminie rekrutacji.
 

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w postępowaniu rekrutacyjnym na stanowisko  starszego referenta w Wydziale Finansowym w Urzędzie Miejskim w Gubinie w celu rekrutacji:
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Miasta Gubina; adres e-mail: burmistrz@gubin.pl nr tel.: 68 455 81 00
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e - mail: inspektor@cbi24.pl  lub pisemnie pod adres Administratora.
3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO. Przepisy szczególne zostały zawarte w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465);
4. Przetwarzanie danych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do konkursu.
5. Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
6. Dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia Administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie Administratora. Odbiorcami danych będą również podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych (w tym podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie w związku z prowadzeniem strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej). Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom, które uprawnione są do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa (w tym dane osobowe są ujawniane członkom komisji konkursowej, osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej, odbiorcom strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej). Po upływie okresu archiwizacji - dokumentacja posiedzeń komisji konkursowej zostanie przekazana właściwemu archiwum państwowemu.
7. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania tj. do zakończenia konkursu, a następnie przetwarzane w dalszych celach tj. archiwalnych. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67) dokumentacja dotycząca konkursów na stanowiska w podległych jednostkach jest przechowywana przez okres pięciu lat poczynając od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (tj. zakończenia konkursu). Protokoły komisji konkursowej zawierające dane osobowe kandydatów są przechowywane przez okres dwudziestu pięciu lat w archiwum zakładowym. W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych i żądania usunięcia danych, dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji ww. żądania, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody.
8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
b) sprostowania nieprawidłowych danych;
c) żądania usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
e) prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych w odniesieniu do tych danych, które są przetwarzane na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a)  RODO, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
9. Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
« powrót do poprzedniej strony