ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: starszy referent

Miejsce pracy: Urząd Miejski w Gubinie

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Finansowy

Data udostępnienia: 2024-05-17

Ogłoszono dnia: 2024-05-17

Termin składania dokumentów: 2024-06-04 00:00:00

Nr ogłoszenia: XX.2024

Id ogłoszenia: starszy referent w Wydziale Finansowym

Zlecający: Burmistrz Miasta Gubina

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie (w procedurze naboru mogą brać udział obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie średnie lub wyższe o preferowanym kierunku ekonomia, zarządzanie, administracja (preferowane wykształcenie wyższe),
4) kandydaci posiadający wykształcenie średnie, winni posiadać minimalnie 2 letni staż pracy, wymóg ten nie dotyczy kandydatów posiadających wykształcenie wyższe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
7) znajomość obsługi komputera oraz pakietów biurowych,
8) podstawowa znajomość przepisów z zakresu:
  • ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym w szczególności Rozdział 6 (Dz.U z 2023 poz. 40),
  • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości w szczególności Rozdział 2, Rozdział 5 (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.)
  • rozporządzenia ministra rozwoju i finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. 2020, poz. 342)
  • rozporządzenia ministra finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 2022, poz. 513)
  • ustawy o finansach publicznych w szczególności Dział V – Rozdział 1 (Dz. U. 2022, poz. 1634)
  • ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w szczególności dział IV, X, XI
    (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. z 2022 roku poz. 144) w zakresie sprawozdań gminnych jednostek samorządu terytorialnego w szczególności co do rodzaju sprawozdań oraz terminów ich sporządzania i przesyłania,
  • Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 roku w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (tj. Dz.U. z 2023 poz. 652) w zakresie sprawozdań gminnych jednostek samorządu terytorialnego w szczególności co do rodzaju sprawozdań oraz terminów ich sporządzania i przesyłania.
9) umiejętność obsługi komputera (program Word, Excel, poczta elektroniczna, umiejętność korzystania
       z zasobów internetowych).
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność poprawnego redagowania pism urzędowych,
2) umiejętność opracowywania analiz, raportów i sprawozdań.
Predyspozycje osobowościowe:
1) wysokie kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej,
2) umiejętność bezkonfliktowej i twórczej pracy w zespole,
3) dynamika i aktywność działania,
4) zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do podstawowych obowiązków na zajmowanym stanowisku należy:
1. Prowadzenie ewidencji księgowej budżetu gminy.
2. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych na zasadach wynikających z przepisów wewnętrznych i ustawy o rachunkowości.
3. Zatwierdzanie zgodnie z nadanymi uprawnieniami dokumentów księgowych dotyczących dochodów gminy obejmujących m.in. należności podatkowe, należności pozapodatkowe, różne opłaty, dotacje, udziały w podatkach osób fizycznych i prawnych, dochody z majątku gmin, sprzedaż usług i inne.
4. Dekretacja ww. dokumentów zgodnie z Zakładowym Planem Kont oraz obowiązującą klasyfikacją budżetową.
5. Uzgadnianie sald poszczególnych kont księgowych zgodnie z obowiązującymi zasadami w rachunkowości.
6. Zamykanie i otwieranie ksiąg rachunkowych z wykonania budżetu.
7. Sporządzanie zgodnie z ewidencją księgową sprawozdania finansowego obejmującego bilans z wykonania budżetu na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz terminowego przekazywania adresatom.
8. Sporządzanie zgodnie z ewidencją księgową sprawozdań budżetowych z wykonania planu dochodów budżetowych Urzędu Miejskiego i jednostki samorządu terytorialnego (Rb-27S), o nadwyżce/deficycie (Rb-NDS), z wykonania dochodów podatkowych (Rb-PDP), o stanie środków na rachunkach bankowych j.s.t. (Rb-ST)
9. Sporządzanie sprawozdań budżetowych o stanie należności (Rb-N, Rb-UN), o stanie zobowiązań (Rb-Z, Rb-UZ) dla jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego oraz ww. sprawozdań budżetowych zbiorczych.
10. Sporządzanie sprawozdań budżetowych o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jst ustawami dla jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego oraz sprawozdań zbiorczych (Rb-50) oraz ich terminowe przekazywanie adresatom.
11. Sporządzanie sprawozdań z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jst ustawami (Rb-27ZZ) oraz ich terminowe przekazywanie adresatom.
12. Sporządzanie sprawozdań o stanie zobowiązań oraz należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jst zadań zleconych (Rb-ZN) oraz ich terminowe przekazywanie adresatom.
13. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań samorządowych instytucji kultury oraz terminowe ich przekazywanie adresatom.
14. Sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym sprawozdań budżetowych składanych przez jednostki organizacyjne oraz gminne osoby prawne.
15. Dokonywanie prawidłowych i terminowych rozliczeń z tytułu pobranych dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowych.
16. Dokonywanie terminowych i prawidłowych płatności zobowiązań gminy z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek i emisji obligacji.
17. Stosowanie przepisów prawa oraz procedur wewnętrznych dotyczących mechanizmu podzielnej płatności.
18. Stosowanie przepisów prawa oraz procedur wewnętrznych w zakresie weryfikacji rachunków bankowych z "białą listą podatników".

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Warunki zatrudnienia na stanowisku:
1) praca w budynku dwukondygnacyjnym przy ul. Piastowskiej 24 w Gubinie, stanowisko zlokalizowane na pierwszym piętrze budynku; budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (brak windy, podjazdów),
2) obsługa monitora ekranowego i urządzeń biurowych powyżej 4 h dziennie,
3) wymiar etatu: pełny etat,
4) planowany termin zatrudnienia:   lipiec 2024 r.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Gubinie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób z niepełnosprawnością w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest wyższy niż 6%.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

>6

V. Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty:
1) życiorys zawodowy (CV),
2) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
3) list motywacyjny zawierający uzasadnienie przystąpienia do konkursu,
4) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne,
5) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
7) oświadczenie o następującej treści: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych".

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-06-04 00:00:00
b. Sposób:
Sposób składania ofert: wymagane dokumenty winne być złożone w zamkniętej kopercie z napisem "Nabór na wolne stanowisko starszego referenta Wydziale Finansowym".
c. Miejsce:
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci powinni składać bezpośrednio w Centrum Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Gubinie ul. Piastowska 24 lub drogą pocztową do dnia 04 czerwca 2024 r.
 decyduje data stempla pocztowego)
, oferty, które wpłyną po ww. terminie nie będą rozpatrywane,

VII. Informacje dodatkowe:

Kandydat, który w wyniku postępowania konkursowego zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia,przed podpisaniem umowy o pracę zobowiązany będzie złożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne.
Kandydaci, których aplikacje spełnią wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o miejscu i terminie rekrutacji.
Nabór odbędzie się zgodnie z ustawą  z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z.2022 poz. 530).

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w postępowaniu rekrutacyjnym na stanowisko  - starszego referenta w Wydziale Finansowym w Urzędzie Miejskim w Gubinie w celu rekrutacji:
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Miasta Gubina; adres e-mail: burmistrz@gubin.pl nr tel.: 68 455 81 00
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e - mail: inspektor@cbi24.pl  lub pisemnie pod adres Administratora.
3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO. Przepisy szczególne zostały zawarte w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465);
Przetwarzanie danych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do konkursu.
Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
5. Dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora. Odbiorcami danych będą również podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych (w tym podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie w związku z prowadzeniem strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej). Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom, które uprawnione są do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa (w tym dane osobowe są ujawniane członkom komisji konkursowej, osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej, odbiorcom strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej). Po upływie okresu archiwizacji - dokumentacja posiedzeń komisji konkursowej zostanie przekazana właściwemu archiwum państwowemu.
6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania tj. do zakończenia konkursu, a następnie przetwarzane w dalszych celach tj. archiwalnych. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67) dokumentacja dotycząca konkursów na stanowiska w podległych jednostkach jest przechowywana przez okres pięciu lat poczynając od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (tj. zakończenia konkursu). Protokoły komisji konkursowej zawierające dane osobowe kandydatów są przechowywane przez okres dwudziestu pięciu lat w archiwum zakładowym. W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych i żądania usunięcia danych, dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji ww. żądania, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
b) sprostowania nieprawidłowych danych;
c) żądania usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
e) prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych w odniesieniu do tych danych, które są przetwarzane na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a)  RODO, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
8. Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Barbara Zygadło
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-17 15:11:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Barbara Zygadło
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-17 15:11:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Barbara Zygadło
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-13 11:19:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1320 raz(y)