ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: aplikant w Straży Miejskiej

Miejsce pracy: Urząd Miejski w Gubinie

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: Straż Miejska

Data udostępnienia: 2024-06-07

Ogłoszono dnia: 2024-06-07

Termin składania dokumentów: 2024-06-17 00:00:00

Nr ogłoszenia: 6.2024

Id ogłoszenia: aplikant w Straży Miejskiej

Zlecający: Burmistrz Miasta Gubina

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie (w procedurze naboru mogą brać udział obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),
2) ukończone 21 lat,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
4) wykształcenie minimum średnie
5) nienaganna opinia,
6) posiadanie sprawności fizycznej i psychicznej,
7) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
8) posiadanie prawa jazdy kat B,
9) uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet).
10) znajomość obsługi komputera oraz pakietów biurowych,
12) podstawowa znajomość przepisów prawa z zakresu:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.  o strażach gminnych, (Dz. U. 2021.0.1763 tj.),
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  ( Dz.U. 2024.399),
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym   (Dz.U.2023.1047),
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe:
1) preferowany ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,
2) znajomość topografii miasta Gubin,
3) posiadanie umiejętności podejmowania trudnych i szybkich decyzji, umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,
4) odporność na stres,
5) obiektywizm, bezstronność, kreatywność, obowiązkowość,
6) rzetelność, dokładność, komunikatywność.
7) znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym,
8) umiejętność poprawnego redagowania pism urzędowych,
9) umiejętność opracowywania analiz, raportów i sprawozdań,
10) dyspozycyjność.
Predyspozycje osobowościowe:
1) wysoka kultura osobista,
2) umiejętność bezkonfliktowej i twórczej pracy w zespole,
3) dynamika i aktywność działania,
4) zdolność analitycznego myślenia.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych. Szczegółowy zakres obowiązków zostanie określony przez  Komendanta Straży Miejskiej w Gubinie. Do obowiązków strażnika SM w szczególności będzie należało:
- ochrona porządku w miejscach publicznych oraz estetycznego wyglądu obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, instytucji i zakładów pracy  i ich otoczenia,
- kontrola prawidłowości oznakowania ulic i posesji, prawidłowego funkcjonowania punktów oświetleniowych oraz estetyki napisów, miejsc plakatowania i ogłoszeń,
- podejmowanie działań związanych ze zwiększeniem efektywności działania służb miejskich odpowiedzialnych za utrzymanie porządku i czystości oraz prawidłowości prowadzonych prac remontowo – budowlanych,
- egzekwowanie prawidłowości parkowania pojazdów na terenie Gubina,
- egzekwowanie należytego stanu sanitarno – higienicznego na terenie targowisk, trudniących się handlem okrężnym, obwoźnym i obnośnym,
- podejmowanie działań ograniczających zjawiska niszczenia środowiska naturalnego
z uwzględnieniem przeciwdziałania niszczeniu zieleni miejskiej, kompleksów leśno – parkowych, zanieczyszczania wód i tworzenia tzw. dzikich wysypisk,
- egzekwowanie przepisów porządkowych wydanych z mocy ustaw oraz uchwał i zarządzeń organów samorządowych,
- udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej osobom potrzebującym natychmiastowej pomocy lekarskiej,
- zawiadamianie Policji o przestępstwach i wykroczeniach, ściganie których nie należy do zakresu obowiązków ustawowych Straży Miejskiej,
- informowanie właściwych służb i instytucji o zagrożeniach dla zdrowia i życia ludzi oraz zabezpieczanie w miarę możliwości miejsc tych zdarzeń,
- przygotowanie pojazdu służbowego do eksploatacji, kierowanie pojazdem zgodnie z obowiązującymi przepisami zawartymi w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- konwojowanie wartości pieniężnych i dokumentów dla potrzeb gminy,
- obserwowanie i rejestrowanie zdarzeń przy wykorzystaniu monitoringu miejskiego  na terenie miasta Gubina.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Warunki zatrudnienia na stanowisku: praca patrolowa na terenie miasta Gubina oraz praca w budynku dwukondygnacyjnym przy ul. Piastowskiej 24 w Gubinie, stanowisko zlokalizowane na piętrze budynku; budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak windy, podjazdów);  umowa na czas nieokreślony po przepracowaniu 12 miesięcy i zdaniu z wynikiem pozytywnym egzaminu po ukończeniu przeszkolenia podstawowego. Wymiar etatu: pełny etat. Planowany termin zatrudnienia sierpień 2024 r.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

>6

V. Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty:
1) życiorys zawodowy (CV),
2) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
3) kserokopia prawa jazdy,
3) list motywacyjny zawierający uzasadnienie przystąpienia do konkursu,
4) kwestionariusz osobowy kandydata dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne,
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
8) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia umożliwiającym przystąpienie do testów sprawnościowych.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-06-17 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty winne być złożone w zamkniętej kopercie z napisem "Nabór na wolne stanowisko aplikanta Straży Miejskiej w Gubinie".
c. Miejsce:
Oferty z wymaganymi dokumentami kandydaci powinni składać bezpośrednio w Centrum Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Gubinie ul. Piastowska 24 lub drogą pocztową do dnia 17 czerwca 2024 r. (decyduje data stempla pocztowego), oferty, które wpłyną po ww. terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Informacje dodatkowe:

Kandydat, który w wyniku postępowania konkursowego zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, przed podpisaniem umowy o pracę zobowiązany będzie złożyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne. Kandydaci, których aplikacje spełnią wymagania formalne zostaną poinformowani telefonicznie o
      miejscu i terminie rekrutacji.
Wyłoniony kandydat zobowiązany będzie poddać się szczegółowym badaniom lekarskim, ogólnym i psychologicznym wynikającym z ustawy o strażach gminnych - art. 24 a (Dz. U. 2021.0.1763 tj.).
Nabór odbędzie się zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych i ustawą o strażach gminnych rozszerzony o test sprawności fizycznej.
 
TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ KANDYDATÓW
do Straży Miejskiej w Gubinie
(dotyczy kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, zatrudniani na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. 2024.399)
I. Test sprawności fizycznej kandydatów do pracy w Straży Miejskiej w Gubinie
Tabela Nr 1 –  wymagania dla mężczyzn.
Lp.
Ćwiczenia
Jm.
Oceny
3
4
5
1.
Skłony tułowia w przód z leżenia tyłem – czas 30 sekund
ilość
19
24
29
2.
Bieg na dystansie 1000 m
Zaliczenie-ustalić dolną granice czasową
3,28
3,05
3.
Bieg po kopercie
sekunda
30,4
28.6
26,8
4.
Bieg wahadłowy 10 x 10
sekunda
31,8
30,5
29,0
Tabela Nr 2 – wymagania dla kobiet.
Lp.
Ćwiczenia
Jm.
Oceny
3
4
5
1.
Skłony tułowia w przód z leżenia tyłem – czas 30 sekund
ilość
18
22
25
2.
Bieg na dystansie 800 m.
Zaliczenie-ustalić dolną granice czasową
3,28
 
3,05
3.
Bieg po kopercie
sekunda
31,5
30,0
28,5
4.
Bieg wahadłowy 5 x 10
sekunda
16,0
15,0
14,0
II.        Formalne wymogi postępowania w trakcie przeprowadzania prób sprawnościowych:
a) warunkiem przystąpienia przez kandydata do testu sprawnościowego jest przedstawienie
przed rozpoczęciem ww. testu zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wysiłku fizycznego,
b) test sprawności fizycznej prowadzony jest obowiązkowo pod nadzorem medycznym,
c) kandydaci wykonują próby w ubiorze sportowym,
d) kolejność prób należy prowadzić zgodnie z opisem,
e) test jest jednakowy dla wszystkich zdających bez względu na posiadany wiek i obejmuje cztery próby testowe,
f) rozpoczęcie prób należy poprzedzić kilkuminutowa rozgrzewka, którą kandydat przeprowadza pod kierunkiem egzaminatora, a w miarę potrzeb dodatkowo jeszcze indywidualnie,
g) miejscem przeprowadzenia prób jest sala gimnastyczna oraz stadion sportowy.
III.       Opis prób sprawnościowych:
1. Skłony tułowia w przód z leżenia tyłem – czas 30 sek.
Na komendę „gotów" kandydat(ka) przyjmuje pozycję leżąc tyłem z rękami splecionymi
na karku, ramiona dotykają materaca, nogi ugięte w stawach kolanowych (maksymalnie do kata prostego), w rozkroku, a stopy przytrzymywane przez współćwiczącego lub oparte o szczeble drabinki. Na komendę „ćwicz” wykonuje skłon wprzód z jednoczesnym dotknięciem łokciami kolan, następnie wraca do pozycji wyjściowej. Oceniający głośno wymienia kolejno ilość prawidłowo wykonanych powtórzeń. Jeżeli kandydat nie wykona ćwiczenia  zgodnie z opisem, np.: „nie dotknie łokciami kolan lub w pozycji wyjściowej do ponowienia ćwiczenia nie dotknie obiema łopatkami i ramionami powierzchni materaca”, oceniający powtarza ostatnią liczbę zaliczonych skłonów.
2. Bieg na dystansie: 1000 m (mężczyźni), na 800 m (kobiety).
Bieg na dystansie 1000 m (mężczyźni), 800 m (kobiety) przeprowadza się na bieżni lekkoatletycznej, drodze lub terenie o równej i twardej nawierzchni (o równej sumie spadków i wzniesień terenowych), seriami (grupami) na czas, grupa nie powinna przekraczać 10 kandydatow(ek). Na komendę „Start” kandydaci(tki) rozpoczynają bieg. Czas mierzy się z dokładnością do 0,01 sekundy od sygnału startu do momentu przekroczenia linii mety przez ostatniego kandydata(kę).
3. Bieg po kopercie
Bieg „po kopercie” przeprowadza się w miejscu, gdzie na podłożu oznacza się kredą lub farbą punkty prostokąta ABCD o bokach 3x5 m i środek prostokąta E, jak również strzałki wskazujące trasę biegu. Na punktach ustawia się „chorągiewki” o parametrach: wysokość co najmniej 160 cm, średnica podstawy nie przekraczająca 30 cm i wadze do 3,5 kg. Na komendę „Start” kandydat(ka) rozpoczyna bieg zgodny z oznaczonym kierunkiem (po każdym przebiegnięciu krótszego odcinka - 3 m należy pokonać odcinek dłuższy, obiegając środkową chorągiewkę E), omijając „chorągiewki” od strony zewnętrznej. Trasę przebiega się trzykrotnie. Po każdym okrążeniu oceniający informuje o liczbie powtórzeń, np.: „jeszcze dwa razy”, „jeszcze raz”. Przewrócenie „chorągiewki” powoduje jednokrotne powtórzenie próby. Czas mierzy się z dokładnością do 0,1 sekundy.
4. Bieg wahadłowy (mężczyźni 10 x 10 m, kobiety 5 x 10 m).
Bieg wahadłowy przeprowadza się na odcinku 10 m oznaczonym dwiema „chorągiewkami”
o parametrach: wysokość co najmniej 160 cm, średnica podstawy nie przekraczająca 30 cm i wadze do 3,5 kg. Na komendę „Start” kandydat(ka) rozpoczyna bieg w kierunku przeciwległej „chorągiewki”, obiega ją, wraca do „chorągiewki” na linii startu, obiega ją i pokonuje trasę pięciokrotnie (mężczyźni) dwukrotnie (kobiety). Przewrócenie „chorągiewki” powoduje powtórzenie próby. Czas mierzy się z dokładnością do 0,1 sekundy.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w postępowaniu rekrutacyjnym na stanowisko aplikanta w Straży Miejskiej w Gubinie w celu rekrutacji:
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Burmistrz Miasta Gubina; adres e-mail: burmistrz@gubin.pl nr tel.: 68 455 81 00
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e - mail: inspektor@cbi24.pl  lub pisemnie pod adres Administratora.
3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO. Przepisy szczególne zostały zawarte w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465);
4. Przetwarzanie danych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do konkursu. Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
5. Dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora. Odbiorcami danych będą również podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych (w tym podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie w związku z prowadzeniem strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej). Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom, które uprawnione są do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa (w tym dane osobowe są ujawniane członkom komisji konkursowej, osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej, odbiorcom strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej). Po upływie okresu archiwizacji - dokumentacja posiedzeń komisji konkursowej zostanie przekazana właściwemu archiwum państwowemu.
6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania tj. do zakończenia konkursu, a następnie przetwarzane w dalszych celach tj. archiwalnych. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67) dokumentacja dotycząca konkursów na stanowiska w podległych jednostkach jest przechowywana przez okres pięciu lat poczynając od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (tj. zakończenia konkursu). Protokoły komisji konkursowej zawierające dane osobowe kandydatów są przechowywane przez okres dwudziestu pięciu lat w archiwum zakładowym. W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych i żądania usunięcia danych, dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji ww. żądania, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
b) sprostowania nieprawidłowych danych;
c) żądania usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
e) prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych w odniesieniu do tych danych, które są przetwarzane na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a)  RODO, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
8. Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.