Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-11-09 14:26:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Naczelnik Wydziału: Gabriela Łuc-Bardzik
tel.68 455 82 97
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy:
- wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy, w tym wydawanie decyzji,
- nabywanie nieruchomości do zasobu od jednostek samorządu terytorialnego, Skarbu Państwa, osób prawnych i fizycznych,
- ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych na zbycie, wydzierżawienie, najem nieruchomości,
- przygotowywanie formalno – prawne nieruchomości do realizacji celów wynikających z zapisów planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- nabywanie nieruchomości do zasobu od jednostek samorządu terytorialnego, Skarbu Państwa, osób prawnych i fizycznych,
- ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych na zbycie, wydzierżawienie, najem nieruchomości,
- przygotowywanie formalno – prawne nieruchomości do realizacji celów wynikających z zapisów planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- wydawanie decyzji dotyczących podziału nieruchomości, przeprowadzanie rozgraniczeń nieruchomości, regulowanie stanów prawnych nieruchomości,
- wyrażanie zgody na wejście podmiotów na tereny stanowiące własność Gminy,
- prowadzenie spraw najmu komunalnych lokali użytkowych i mieszkalnych,
- wyrażanie zgody na wejście podmiotów na tereny stanowiące własność Gminy,
- prowadzenie spraw najmu komunalnych lokali użytkowych i mieszkalnych,
- obsługa posiedzeń Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
- nadzór nad Miejskim Zakładem Usług Komunalnych w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym,
- prowadzenie spraw związanych ze spadkami dziedziczonymi przez Gminę z mocy ustawy, w zakresie badania składu masy spadkowej i spisu inwentarza masy spadkowej nabywanej z mocy ustawy przez Gminę, w tym współpraca z sądami, urzędami i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania informacji niezbędnych w zakresie prowadzonych spraw,
- naliczanie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych, przygotowywanie decyzji,
- prowadzenie polityki mieszkaniowej w ramach komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz zasobów RTBS, w tym sporządzanie projektów list osób, z którymi będą zawierane umowy najmu mieszkań komunalnych,
- realizacja procedury związanej z planowaniem przestrzennym,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji składników mienia komunalnego obejmujących grunty, budynki, obiekty, w tym małej architektury,
- prowadzenie ewidencji gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie i trwały zarząd oraz naliczenie opłat z tego tytułu,
- prowadzenie spraw dotyczących nadawania nazw ulicom, terenom i obiektom miejskim oraz nadawania numerów porządkowych nieruchomościom w ramach prowadzonej obowiązującej ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
- wydawanie zaświadczeń o spłacie obciążeń hipotecznych,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- prowadzenie księgi rachunkowej ewidencji przypisów i odpisów wszelkich pozostałych opłat, niepodatkowych należności budżetowych i należności cywilno - prawnych w zakresie działania Wydziału
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie merytorycznym Wydziału.
- fakturowanie należności i sporządzanie rejestrów sprzedaży VAT.
- prowadzenie spraw związanych ze spadkami dziedziczonymi przez Gminę z mocy ustawy, w zakresie badania składu masy spadkowej i spisu inwentarza masy spadkowej nabywanej z mocy ustawy przez Gminę, w tym współpraca z sądami, urzędami i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania informacji niezbędnych w zakresie prowadzonych spraw,
- naliczanie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych, przygotowywanie decyzji,
- prowadzenie polityki mieszkaniowej w ramach komunalnych zasobów mieszkaniowych oraz zasobów RTBS, w tym sporządzanie projektów list osób, z którymi będą zawierane umowy najmu mieszkań komunalnych,
- realizacja procedury związanej z planowaniem przestrzennym,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji składników mienia komunalnego obejmujących grunty, budynki, obiekty, w tym małej architektury,
- prowadzenie ewidencji gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie i trwały zarząd oraz naliczenie opłat z tego tytułu,
- prowadzenie spraw dotyczących nadawania nazw ulicom, terenom i obiektom miejskim oraz nadawania numerów porządkowych nieruchomościom w ramach prowadzonej obowiązującej ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
- wydawanie zaświadczeń o spłacie obciążeń hipotecznych,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- prowadzenie księgi rachunkowej ewidencji przypisów i odpisów wszelkich pozostałych opłat, niepodatkowych należności budżetowych i należności cywilno - prawnych w zakresie działania Wydziału
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie merytorycznym Wydziału.
- fakturowanie należności i sporządzanie rejestrów sprzedaży VAT.