Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Gubinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Podatków i Opłat

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2024-07-10 14:10:05 przez Katarzyna Leczycka

Akapit nr - brak tytułu

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału: Katarzyna Leczycka - tel. 68 455 81 04, pokój nr 100A
 
Pracownicy:
  • Ewa Kosmala – tel. 68 455 81 31, pokój nr 100  
  • Anna Bork – tel. 68 455 81 31, pokój nr 100 
  • Ewelina Keller - tel. 68 455 81 03, pokój nr 101
  • Moniaka Wójcik - tel. 68 455 81 03, pokój nr 101
  • Joanna Sojka - tel. 68 455 81 26, pokój nr 101
  • Klaudia Jagielska - tel. 68 455 81 26, pokój nr 101
  • Magdalena Lipińska - tel. 68 455 81 39, pokój nr 215
Wydział Podatków i Opłat przyjmuje interesantów od poniedziałku do środy oraz w piątek od godziny 7:30 do godziny 14:00.
W czwartki Wydział Podatków i Opłat jest nieczynny.
 
Do zakresu działania Wydziału Podatków i Opłat należy w szczególności:
  1. prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości,  od środków transportowych oraz opłat skarbowej, targowej, od posiadania psów,
  2. dokonywanie czynności sprawdzających mających na celu sprawdzenie terminowości składania przez podatników informacji i deklaracji podatkowych, formalnej poprawności informacji i deklaracji, ustalenie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia zgodności z przedstawionymi dokumentami,
  3. przeprowadzanie kontroli podatkowych na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa,
  4. przygotowywanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w  cenie oleju  napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  5. przygotowywanie interpretacji podatkowych w zakresie podatków lokalnych,
  6. prowadzenie ewidencji analitycznej podatków rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportu oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od posiadania psów, w tym księgowanie przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat,
  7.  rozliczanie rachunkowo-kasowe inkasentów,
  8. bieżąca weryfikacja zaległości podatkowych i prowadzenie czynności windykacyjnych, w tym wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych wobec zalegających podatników,
  9. sporządzanie wniosków o wpis i wykreślenie wpisu hipoteki przymusowej z tytułu zobowiązań podatkowych oraz z tytułu zaległości podatkowych w podatkach i opłatach lokalnych,
  10. przygotowywanie decyzji w sprawie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłaty skarbowej oraz ulg w podatkach pobieranych przez urząd skarbowy,
  11. prowadzenie postępowań w sprawie udzielania pomocy de minimis oraz indywidualnej pomocy publicznej w zakresie ulg w zapłacie podatków i opłat lokalnych,
  12. sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do przygotowania projektu budżetu i zmian w budżecie oraz sprawozdań z wykonania budżetu z tytułu podatków od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego oraz podatku od środków transportowych,
  13. wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych, zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego,
  14. prowadzenie ewidencji analitycznej należności cywilno-prawnych i niepodatkowych należności publiczno-prawnych, bieżąca weryfikacja zaległości w  przedmiotowych należnościach i prowadzenie czynności egzekucyjnych,
  15. prowadzenie spraw w sprawie ulg w spłacie należności cywilno-prawnych i publiczno-prawnych,
  16. prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia spadkobierców w związku z interesem prawnym gminy,
  17. prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych oraz tabel amortyzacji środków trwałych.