ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Gubinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Dodatki mieszkanioweDrukuj informacjęSprawa: Dodatki mieszkaniowe

Szczegóły informacji

Dodatki mieszkaniowe

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunalny i Inwestycji

Ogłoszono dnia: 0000-00-00 00:00:00

Termin załatwienia

30 dni

Osoba kontaktowa

Halina Kłujsza

Miejsce załatwienia

ul.Piastowska 24

Telefon kontaktowy

468 55-81-17

Miejsce odbioru

ul.Piastowska 24

Wymagane Dokumenty

WARUNKI OGÓLNE O dodatek mieszkaniowy mogą ubiegać się osoby spełniające jednocześnie dwa kryteria: - powierzchniowe tzn. jeżeli powierzchnia lokalu nie przekracza powierzchni normatywnej o więcej niż 30 albo 50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%: norma dla 1 osoby - 32 m kw. norma dla 2 osób - 40 m kw. norma dla 3 osób - 45 m kw. norma dla 4 osób - 55 m kw. norma dla 5 osób - 65 m kw. norma dla 6 osób - 70 m kw. W przypadku zamieszkiwania w lokalu większej liczby osób niż 6 dla każdej kolejnej osoby zwiększa się powierzchnię normatywną o 5 m kw. Jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju, wówczas normatywną powierzchnię zwiększa się o 15 m kw. - dochodowe tzn. przy obliczaniu dodatku mieszkaniowego przyjmuje się średni miesięczny dochód brutto z okresu trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku dla osób samotnych nie przekraczający 160% najniższej emerytury natomiast dla rodzin wieloosobowych nie przekraczający 110% najniższej emerytury. WYMAGANE DOKUMENTY 1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę lub administrację budynku. 2. Dokumenty potwierdzające wielkość powierzchni użytkowej i stan wyposażenia technicznego budynku w przypadku gdy wniosek składa właściciel domu jednorodzinnego. 3. Umowę podnajmu w przypadku gdy wniosek składa podnajemca. 4. Deklaracja o wysokości dochodów brutto z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku takie jak: - wypełnione przez zakład pracy zaświadczenie o dochodach brutto(dochód brutto pomniejszony o koszty uzyskania i składki na ubezpieczenie rentowe, emerytalne i zdrowotne) - odcinki renty lub emerytury - dane o wysokości otrzymywanych alimentów ( wyrok sądu, decyzja Funduszu Alimentacyjnego, odcinki potwierdzające wysokość otrzymywanych świadczeń lub oświadczenie o wysokości alimentów otrzymywanych dobrowolnie) - w przypadku uczniów szkół średnich zawodowych i wyższych: zaświadczenie o wysokości uzyskanych stypendiów czy świadczeń z tytułu wykonywania praktyki zawodowej, - informacje o zasiłkach rodzinnych i dodatkach pielęgnacyjnych: decyzje ZUS, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub zaświadczenie z zakładu pracy - informacje o dochodzie z pracy dorywczej: oświadczenie o wysokości dochodu składane jest w obecności pracownika przyjmującego wniosek - w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej: oświadczenie składane zgodnie z danymi znajdującymi się w Urzędzie Skarbowym - umowy-zlecenia, umowy o dzieło lub inne zaświadczenia od zleceniodawcy, - w przypadku pobierania zasiłków stałych: zaświadczenia z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej - w przypadku odbywania zasadniczej służby wojskowej lub służby zastępczej: informacje o wysokości żołdu - informacje o dywidendach i innych periodycznie uzyskiwanych dochodach np. z tytułu najmu lub dzierżawy, praw autorskich.

Czas realizacji

Postęowanie w sprawie przyznania dodatku mieszkaniowego konczy się wydaniem decyzji administracyjnej w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.
« powrót do poprzedniej strony