ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Gubinie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wykaz nr 12/MZUK/2023

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Roman Gąsior
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-13 09:32:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Roman Gąsior
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-13 09:33:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Roman Gąsior
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-08-29 09:02:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
282 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykaz nr 11/MZUK/2023

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Roman Gąsior
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-05 08:41:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Roman Gąsior
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-05 08:54:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Roman Gąsior
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-08-29 09:02:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
284 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022

Akapit nr 1 - brak tytułu

Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022
Burmistrz Miasta Gubina, stosownie do uregulowań art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (t. j. Dz. U. 2023.40) przedstawia Radzie Miejskiej  „Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim  za rok 2022”.
 
1. Debata nad raportem planowana jest na sesji Rady Miejskiej w Gubinie w dniu 23 czerwca
2023 r. Sesja odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Gubinie, w sali narad. Początek sesji: godz. 12.00  (termin sesji uległ zmianie)
 
2. W debacie nad raportem biorą udział radni Rady Miejskiej oraz mogą zabierać głos mieszkańcy Gubina. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem, składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 pełnoletnich mieszkańców Gubina.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu 22 czerwca 2023 r. -  jest to dzień poprzedzający sesję Rady Miejskiej, na której będzie przedstawiony raport.
Zgłoszenia winny być przekazywane drogą mailową na adres:
Mieszkańcy będą mogli brać udział w debacie wg kolejności  zgłoszeń do  Przewodniczącego Rady.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alicja Dobras
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-31 15:31:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Alicja Dobras
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-31 15:33:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Alicja Dobras
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-13 14:04:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
452 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. udzielono pomocy publicznej

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Smiejan Edyta
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-25 10:42:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Centkowska-Bąk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-25 10:43:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Centkowska-Bąk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-29 09:12:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
340 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Smiejan Edyta
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-25 10:35:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Centkowska-Bąk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-25 10:39:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Centkowska-Bąk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-25 10:39:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
330 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim za 2022r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-03-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Drobek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-22 13:46:31
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Monika Drobek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-22 13:47:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Monika Drobek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-22 13:47:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
966 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zarządzenie nr XIV.2023 w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego w budynku Urzędu Miejskiego i na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Selerska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-19 10:42:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-19 10:43:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-19 10:43:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
911 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Oplata retencyjna

Akapit nr 1 - brak tytułu

Opłata retencyjna.
Od 2018 r. we wszystkich gminach w Polsce należy raz na kwartał płacić opłatę retencyjną. Muszą ją wnosić właściciele nieruchomości o powierzchni ponad 3500 m2 , którzy zabudowali swoją działkę w ponad 70 %, a na ich terenie brakuje kanalizacji.
Z dniem 1 stycznia 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268 z późn. zm.). Zmieniła ona system gospodarowania wodami w Polsce i wprowadziła m.in. obowiązek związany z poborem opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, zwany opłatą retencyjną. Chodzi o sytuacje, w których na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 na skutek wykonywanych robót lub stawianych budynków (trwale związanych z gruntem) wyłączone zostało więcej niż 70 %  powierzchni biologicznie czynnej tej nieruchomości.
To oznacza, że zapłacimy za posesje, które w dużej mierze zostały zabudowane i pokryte np. asfaltem, betonem lub nieprzepuszczalną kostką. Co ważne, regulacja dotyczy wyłącznie obszarów nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej. Otwarta to systemy kanalizacji deszczowej, np.: rynsztoki, korytka odwadniające, rowy, systemy odwodnień dróg i chodników. Zamknięta zaś to rurociągi oraz zamknięte kanały ściekowe wraz ze studzienkami.
 W myśl art. 298 i 269 ust.1. pkt 1 w/w ustawy -  do ponoszenia opłaty retencyjnej zobowiązane są osoby fizyczne (mieszkańcy), osoby prawne (firmy, stowarzyszenia itp.), jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej, będące:
- właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych,
- posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych,
- użytkownikami wieczystymi gruntów,
- posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Zgodnie z art. 270 ust. 7 - wysokość opłaty retencyjnej zależy od wielu czynników, np. od wielkości zabudowanego terenu, jego pokrycia asfaltem czy kostką oraz od tego, czy znajduje się na nim i jak jest duży obszar powierzchni biologicznie czynnej, tj. teren pokryty roślinnością, stawy, oczka wodne czy jeziorka.
Sposób obliczania opłaty retencyjnej  reguluje art. 272 ust. 8, zgodnie z którym, opłatę ustala się jako iloczyn jednostkowej stawki opłaty, wyrażonej w m2 wielkości utraconej powierzchni biologicznie czynnej oraz czasu wyrażonego w latach.
Jednostkowe stawki opłat za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, zgodnie z § 9  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usługi wodne wynoszą:
  1. bez urządzeń do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,50 zł za 1 m2 na 1 rok;
  2. z urządzeniami do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych o pojemności:
  • do 10% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,30 zł za 1 m2 na 1 rok,
  • od 10 do 30% odpływu rocznego z obszarów uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,15 zł za 1 m2 na 1 rok,
  • powyżej 30% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,05 zł za 1 m2 na 1 rok
UWAGA
Właściciele tego typu nieruchomości, które znajdują się na terenie gminy, są zobowiązani- jeśli tego nie zrobili – złożyć informację/oświadczenia kwartalne, obejmujące okres od 2018 r. ( włącznie) oraz wnieść stosowne opłaty do Urzędu Miejskiego w Gubinie, ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin.
Druki do pobrania:
 - informacja za I, II, III kwartał 2018 r.
- oświadczenie obowiązujące od IV kwartał 2018 r.
Wyjaśnienia w omawianym zakresie znajdują się na stronie internetowej Wód Polskich.
 
 
 

Akapit nr 2 - brak tytułu

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Skórzewsak-Żak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-17 14:12:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Skórzewska-Żak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-17 14:17:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Skórzewska-Żak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-17 14:18:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
339 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Rowy melioracyjne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Obowiązek czyszczenia rowów melioracyjnych
 
          Brak systematycznej konserwacji rowów melioracyjnych i przydrożnych oraz przepustów, przy obfitych opadach deszczu prowadzi do lokalnych podtopień i zalewania posesji. Problemem są nie tylko zamulone i zarośnięte rowy melioracyjne, ale również celowe ich niszczenie, zasypywanie i zaśmiecanie.
Z uwagi na powyższe, przypominamy o konieczności corocznej konserwacji urządzeń melioracyjnych, w szczególności:
-    wykaszanie roślinności ze skarp i dna rowów,
-  odmulanie dna koryt rowów,
-  usuwanie drzew i krzewów ze skarp i dna rowów po wcześniejszym uzyskaniu zgody na ich usunięcie,
  -  usuwanie wszelkich zatamowań,
  - naprawy uszkodzonych skarp i dna rowów.
            Prace konserwacyjne powinny być prowadzone każdego roku – jesienią oraz wiosną w celu umożliwienia odpływu wód opadowych i roztopowych oraz w okresie letnim, w zakresie wykaszania roślinności porastającej koryta urządzeń.
Kwestie utrzymania rowów melioracyjnych, reguluje art. 205 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2625) – utrzymywanie urządzeń melioracji wodnych należy do zainteresowanych właścicieli gruntów, a jeżeli urządzenia te są objęte działalnością spółki wodnej działającej na terenie gminy lub związku spółek wodnych, w którym jest zrzeszona spółka wodna działająca na terenie gminy – do tej spółki lub tego związku spółek wodnych.
           Zgodnie z art. 206 cytowanej wyżej ustawy jeżeli obowiązek, o którym mowa w art. 205, nie jest wykonywany, właściwy organ Wód Polskich ustala, w drodze decyzji, proporcjonalnie do odnoszonych korzyści przez właścicieli gruntów, szczegółowe zakresy i terminy jego wykonywania.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Skórzewsak-Żak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-17 13:45:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Skórzewska-Żak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-17 13:55:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Skórzewska-Żak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-17 14:10:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
337 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykaz nr 10/MZUK/2023

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Roman Gąsior
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-17 12:32:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Roman Gąsior
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-17 12:32:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Roman Gąsior
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-08-29 09:02:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
384 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji