Strona główna
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wykaz nr 12/MZUK/2023
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Roman Gąsior |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-13 09:32:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Roman Gąsior |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-13 09:33:14 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Roman Gąsior |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-08-29 09:02:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 282 raz(y) |
Wykaz nr 11/MZUK/2023
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Roman Gąsior |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-05 08:41:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Roman Gąsior |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-05 08:54:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Roman Gąsior |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-08-29 09:02:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 284 raz(y) |
Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022
Akapit nr 1 - brak tytułu
Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022
Burmistrz Miasta Gubina, stosownie do uregulowań art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. 2023.40) przedstawia Radzie Miejskiej „Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022”.
1. Debata nad raportem planowana jest na sesji Rady Miejskiej w Gubinie w dniu 23 czerwca
2023 r. Sesja odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Gubinie, w sali narad. Początek sesji: godz. 12.00 (termin sesji uległ zmianie)
2023 r. Sesja odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Gubinie, w sali narad. Początek sesji: godz. 12.00 (termin sesji uległ zmianie)
2. W debacie nad raportem biorą udział radni Rady Miejskiej oraz mogą zabierać głos mieszkańcy Gubina. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem, składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 pełnoletnich mieszkańców Gubina.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu 22 czerwca 2023 r. - jest to dzień poprzedzający sesję Rady Miejskiej, na której będzie przedstawiony raport.
Zgłoszenia winny być przekazywane drogą mailową na adres:
Mieszkańcy będą mogli brać udział w debacie wg kolejności zgłoszeń do Przewodniczącego Rady.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Załączniki
Pobierz dane XML Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022 Drukuj informację Raport o stanie Gminy Gubin o statusie miejskim za rok 2022
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-31 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Alicja Dobras |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-31 15:31:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Alicja Dobras |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-31 15:33:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Alicja Dobras |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-13 14:04:27 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 452 raz(y) |
Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. udzielono pomocy publicznej
Załączniki
Pobierz dane XML Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. udzielono pomocy publicznej Drukuj informację Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. udzielono pomocy publicznej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Smiejan Edyta |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-25 10:42:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Agnieszka Centkowska-Bąk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-25 10:43:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Agnieszka Centkowska-Bąk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-29 09:12:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 340 raz(y) |
Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia
Załączniki
Pobierz dane XML Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia Drukuj informację Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2022 r. w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Smiejan Edyta |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-25 10:35:13 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Agnieszka Centkowska-Bąk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-25 10:39:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Agnieszka Centkowska-Bąk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-25 10:39:33 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 330 raz(y) |
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim za 2022r.
Załączniki
Pobierz dane XML Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim za 2022r. Drukuj informację Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim za 2022r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-03-31 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Monika Drobek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-22 13:46:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Monika Drobek |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-22 13:47:51 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Monika Drobek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-22 13:47:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 966 raz(y) |
Zarządzenie nr XIV.2023 w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego w budynku Urzędu Miejskiego i na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim
Załączniki
Pobierz dane XML Zarządzenie nr XIV.2023 w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego w budynku Urzędu Miejskiego i na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim Drukuj informację Zarządzenie nr XIV.2023 w sprawie wprowadzenia Regulaminu funkcjonowania, obsługi i eksploatacji monitoringu wizyjnego w budynku Urzędu Miejskiego i na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Selerska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-19 10:42:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-19 10:43:31 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-19 10:43:31 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 911 raz(y) |
Oplata retencyjna
Akapit nr 1 - brak tytułu
Opłata retencyjna.
Od 2018 r. we wszystkich gminach w Polsce należy raz na kwartał płacić opłatę retencyjną. Muszą ją wnosić właściciele nieruchomości o powierzchni ponad 3500 m2 , którzy zabudowali swoją działkę w ponad 70 %, a na ich terenie brakuje kanalizacji.
Z dniem 1 stycznia 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268 z późn. zm.). Zmieniła ona system gospodarowania wodami w Polsce i wprowadziła m.in. obowiązek związany z poborem opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, zwany opłatą retencyjną. Chodzi o sytuacje, w których na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 na skutek wykonywanych robót lub stawianych budynków (trwale związanych z gruntem) wyłączone zostało więcej niż 70 % powierzchni biologicznie czynnej tej nieruchomości.
To oznacza, że zapłacimy za posesje, które w dużej mierze zostały zabudowane i pokryte np. asfaltem, betonem lub nieprzepuszczalną kostką. Co ważne, regulacja dotyczy wyłącznie obszarów nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej. Otwarta to systemy kanalizacji deszczowej, np.: rynsztoki, korytka odwadniające, rowy, systemy odwodnień dróg i chodników. Zamknięta zaś to rurociągi oraz zamknięte kanały ściekowe wraz ze studzienkami.
To oznacza, że zapłacimy za posesje, które w dużej mierze zostały zabudowane i pokryte np. asfaltem, betonem lub nieprzepuszczalną kostką. Co ważne, regulacja dotyczy wyłącznie obszarów nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej. Otwarta to systemy kanalizacji deszczowej, np.: rynsztoki, korytka odwadniające, rowy, systemy odwodnień dróg i chodników. Zamknięta zaś to rurociągi oraz zamknięte kanały ściekowe wraz ze studzienkami.
W myśl art. 298 i 269 ust.1. pkt 1 w/w ustawy - do ponoszenia opłaty retencyjnej zobowiązane są osoby fizyczne (mieszkańcy), osoby prawne (firmy, stowarzyszenia itp.), jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej, będące:
- właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych,
- posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych,
- użytkownikami wieczystymi gruntów,
- posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
- właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych,
- posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych,
- użytkownikami wieczystymi gruntów,
- posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Zgodnie z art. 270 ust. 7 - wysokość opłaty retencyjnej zależy od wielu czynników, np. od wielkości zabudowanego terenu, jego pokrycia asfaltem czy kostką oraz od tego, czy znajduje się na nim i jak jest duży obszar powierzchni biologicznie czynnej, tj. teren pokryty roślinnością, stawy, oczka wodne czy jeziorka.
Sposób obliczania opłaty retencyjnej reguluje art. 272 ust. 8, zgodnie z którym, opłatę ustala się jako iloczyn jednostkowej stawki opłaty, wyrażonej w m2 wielkości utraconej powierzchni biologicznie czynnej oraz czasu wyrażonego w latach.
Jednostkowe stawki opłat za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, zgodnie z § 9 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usługi wodne wynoszą:
- bez urządzeń do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,50 zł za 1 m2 na 1 rok;
- z urządzeniami do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych o pojemności:
- do 10% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,30 zł za 1 m2 na 1 rok,
- od 10 do 30% odpływu rocznego z obszarów uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,15 zł za 1 m2 na 1 rok,
- powyżej 30% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,05 zł za 1 m2 na 1 rok
UWAGA
Właściciele tego typu nieruchomości, które znajdują się na terenie gminy, są zobowiązani- jeśli tego nie zrobili – złożyć informację/oświadczenia kwartalne, obejmujące okres od 2018 r. ( włącznie) oraz wnieść stosowne opłaty do Urzędu Miejskiego w Gubinie, ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin.
Druki do pobrania:
- informacja za I, II, III kwartał 2018 r.
- oświadczenie obowiązujące od IV kwartał 2018 r.
Wyjaśnienia w omawianym zakresie znajdują się na stronie internetowej Wód Polskich.
Akapit nr 2 - brak tytułu
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Anna Skórzewsak-Żak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-17 14:12:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Skórzewska-Żak |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-17 14:17:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Skórzewska-Żak |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-17 14:18:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 339 raz(y) |
Rowy melioracyjne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Obowiązek czyszczenia rowów melioracyjnych
Brak systematycznej konserwacji rowów melioracyjnych i przydrożnych oraz przepustów, przy obfitych opadach deszczu prowadzi do lokalnych podtopień i zalewania posesji. Problemem są nie tylko zamulone i zarośnięte rowy melioracyjne, ale również celowe ich niszczenie, zasypywanie i zaśmiecanie.
Z uwagi na powyższe, przypominamy o konieczności corocznej konserwacji urządzeń melioracyjnych, w szczególności:
- wykaszanie roślinności ze skarp i dna rowów,
- odmulanie dna koryt rowów,
- usuwanie drzew i krzewów ze skarp i dna rowów po wcześniejszym uzyskaniu zgody na ich usunięcie,
- usuwanie wszelkich zatamowań,
- naprawy uszkodzonych skarp i dna rowów.
Prace konserwacyjne powinny być prowadzone każdego roku – jesienią oraz wiosną w celu umożliwienia odpływu wód opadowych i roztopowych oraz w okresie letnim, w zakresie wykaszania roślinności porastającej koryta urządzeń.
Kwestie utrzymania rowów melioracyjnych, reguluje art. 205 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2625) – utrzymywanie urządzeń melioracji wodnych należy do zainteresowanych właścicieli gruntów, a jeżeli urządzenia te są objęte działalnością spółki wodnej działającej na terenie gminy lub związku spółek wodnych, w którym jest zrzeszona spółka wodna działająca na terenie gminy – do tej spółki lub tego związku spółek wodnych.
Zgodnie z art. 206 cytowanej wyżej ustawy jeżeli obowiązek, o którym mowa w art. 205, nie jest wykonywany, właściwy organ Wód Polskich ustala, w drodze decyzji, proporcjonalnie do odnoszonych korzyści przez właścicieli gruntów, szczegółowe zakresy i terminy jego wykonywania.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Anna Skórzewsak-Żak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-17 13:45:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Skórzewska-Żak |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-17 13:55:23 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Skórzewska-Żak |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-17 14:10:27 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 337 raz(y) |
Wykaz nr 10/MZUK/2023
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Gubin |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Roman Gąsior |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-17 12:32:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Roman Gąsior |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-17 12:32:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Roman Gąsior |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-08-29 09:02:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 384 raz(y) |